De senaste 8 dagarna

Hej!!
Nu har jag inte bloggat på ett litet tag, men jag kan berätta vad jag gjort de senaste dagarna...

Dagen innan jul
Jag stressade runt och köpte de sissta julklapparna. jag hittade en gammal tant som hade fått hjärtatack bakom en snöhög och ringde ambulansen. Min syster fick göra hjärt och lung rädning. tanten klarade sig inte men jag är ändå riktigt stolt över min syster.

Julafton
Alla vaknar tidigt och öppnar några av julklapparna och sen äter "tomtegröt" till frukost. vi åker och badar vilket är som en liten tradition i min familj. I utepolen kör vi en tävlin om vem som kan stå upp på kanten till basengen. jag och min systers kille kommer på delad första plats, jag hade vunnit om pappa inte hade kommuit och putat ner oss. efter att vi badat åker vi till farmor där resten av pappas släkt väntar, till och med Diana och Alberto som bor i Italien var där.

Juldagen och Annandag jul
Dem två dagarna efter julafton är jag bara hemma och slappar, tittar på film, sover bort halva dagen, läser sagon om ringen och fixar naglarna med Fransk manikyr penna om jag fick i julklapp. 

27 December
Jag, pappa och Daniel åker och hälsar på mormor där vi fikar. På kvällen åker nästan hela familjen och tittar på Narnia kung Caspian och skeppet Gryningen i 3D. jag älskar Fantasy.

28 December
Diana och Alberto kom på besök ben mästa tiden gick åt till att prata, äta och spela spel. vi spelade ett spel som min bror fick i julklapp.

29 December
jag gjorde ingenting påhela dagen och tänkte faktiskt blogga men min bror och hans kompis hade tagit två datorer, mamma en dator och min sysster och hennes kille en... På kvällen var jag, min bror, min syster, min systers kille och min systers killes bror och bowlade

Idag
Idag träffade jag Hilda som har varit i Såne under julen. Jag hjälpte henne att köpa en ny madrass och kudde, fixade hennes naglar, och tittade på film.

har ni sett mina nya örhängen jag fick från Hilda i julklapp?




PS. armbandet är inte mitt DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0